Tiskárna - aneb plně automatizovaný proces zcela bez lidského zásahu

6. února 2012 v 15:16 | Alena Dobrovolná |  Ze zákulisí
Tohle bude zápis z rodu "veselé historky z natáčení".



Tiskneme letos v plně automatizované německé tiskárně s pobočkou v Čechách, která se vyznačuje extrémně nízkými cenami, které velice potřebujeme.
Komunikovat jsou ochotní pouze po mailu a chatovat, dále mají volnou zákaznickou linku, ale nedařilo se na ni dovolat.
V chatu mi sdělili, že není třeba dodávat pdf s ořezovými značkami.
V často kladených otázkách se toho naopak dožadují.
Odeslala jsem jim klasické tiskové pdf, se kterým zatím neměla žádná tiskárna potíže.... s maličko nižším rozlišením, než chtěli, ale protože to bylo o dva tři body, neřešili jsme to.

Ráno ovšem přišel mail, že naše data k pozvánkám jsou nepoužitelná, jelikož je jich jen jedna stránka a jsou v nízkém rozlišení.
Nejdřív jsem se vyděsila, že jsem omylem poslala do tiskárny obrázek pro rozesílání mailem. Ale ne. Kdepak. Jen automatické i lidské kontrole chybělo těch pár bodíků navíc. Povolávám na pomoc Jardu, jelikož nedokážu odhadnout, jestli je to velký problém. Snaží se jim dovolat, nakonec rezignuje a v chatu se s nimi domlouvá, že to přeci jen nevadí, že ty body jsou pod normou jen maličko. A může tiskárna samostatně rozdělit zaslané pdf na dva soubory? Pro neznalé věci: je na to jedno tlačítko v Acrobatu. Pokud si tipujete, že tiskárna nic takového udělat nemůže, ačkoli je objednaná kontrola dat s případným odstraněním chyb, máte naprostou pravdu. Je třeba, abychom data zaslali znovu jako dva soubory. Nechápeme, Jarda data ukládá znovu do dvou souborů a odesílá. Já potvrzuji v plně automatizovaném systému, kde vše probíhá jaksi samo a bez lidského zásahu, že jsme data odeslali.

Mezitím Pavel, autor grafického návrhu, skoukne náhled a připadá mu "příliš dorezava." Znovu sháním Jardu a ptám se, co s tím. Nic.Je třeba to předělat. Oznamuju do tiskárny, že jim pošleme upravený náhled, že se grafikovi nelíbí barvy. Paní reaguje, že předtiskový náhled je v jiném zobrazení než pro monitor a že p kvalitu dat se nemusím obávat. Uniká mi, proč na webu píšou, že právě potíž s případnou barvou "dorezava" má tento náhled odhalit a odpovídám jí, že grafik si i tak žádá asi změnu.

Přeposílám vyjádření tiskárny Pavlovi a s Jardou domlouvám, že to tedy upraví.

Pavel po přečtení dopisu z tiskárny sděluje, že v tom případě se nic předělávat nemusí, jelikož tiskové pdf vypadá správně a divný je jen ten jejich náhled. Takže informuju tiskárnu a jdu se naobědvat, přátelé, protože tohle se o hladu prostě vydržet nedá.

Z tiskárny mi právě napsali, že data k pozvánkám jsou v pořádku a že tyto budou devátého.
Plakát prý čeká pořád na odsouhlasení náhledu. Odmítám ten proces dál sledovat.
Zdraví mám jen jedno a jsem citlivá žena.
Ještě bych z toho případného řevu mohla třeba ochraptět. I když, do té tiskárny se vlastně telefonovat nedá. Mrkající

Hezký den všem!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.